Plannen van linkbuilding strategie

Het plannen van linkbuildingstrategieën kan moeilijk zijn, maar het is de tijd en moeite zeker waard. Linkbuilding is een SEO-strategie die jouw website kan helpen hoger te scoren op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s), omdat het deel uitmaakt van hun rangschikkingsfactoren. 

Het belang van SEO, niet alleen On-Pages maar ook Off-Pages, is een belangrijk onderdeel van deze strategie. Linkbuilding is een cruciaal onderdeel van SEO om meer bezoekers te trekken en leads voor jouw bedrijf te genereren, omdat het de geloofwaardigheid van jouw website kan vergroten door links te bouwen. Link building omvat alle externe links naar jouw website vanaf andere websites op internet.

Cruciaal voor SEO campagne

Strategieën voor het bouwen van links zijn cruciaal voor elke SEO-campagne, omdat ze je in staat stellen relaties op te bouwen met sites met een hoge autoriteit op internet. Linkbuilding heb je in normale omstandigheden niet in de hand. Je kunt echter enkele strategieën uit deze blog gebruiken om jouw linkbuilding op te bouwen om ervoor te zorgen dat jouw website hoog scoort in de zoekresultaten. 

Identificeer belangrijke statistieken

Het perfecte startpunt voor jouw linkbuilding strategie is om te weten hoe je verschillende statistieken kunt identificeren, zoals Domain Authority (DA), Traffic (TR), Referring Domain (RD). Volgens de statistieken die SEO maakt om te schatten of een website voldoet, moet de domein autoriteit hoog zijn en kan worden geïmpliceerd hoe gemakkelijk de specifieke website kan scoren.

Een website met een hoge domein autoriteit als backlink kan een positieve invloed hebben op jouw ranking prestaties. Bovendien is Traffic of Organic Traffic of TR de statistiek die staat voor het tellen van het aantal bezoekers dat doorklikken naar jouw website en tijd nam voor jouw inhoud. 

Hoe meer bezoekers van andere websites jouw site krijgt, hoe hoger de kans op een hoge positie op de Google zoekresultaten pagina (SERP). Verwijzend domein of RD, zijn het aantal sterke punten van het backlinkprofiel van een website. Als het een hoog aantal is, betekent dit dat er veel externe websites zijn die bezoekers naar jouw site leiden en daarom zul je waarschijnlijk een hoge positie krijgen in zoekmachines. 

Referentie

De logica achter deze linkbuilding strategie is vrij eenvoudig. Laten we aannemen dat jouw website een sollicitant is die wil solliciteren naar een managementfunctie, om te slagen en op te vallen in de competitie. Een sollicitant heeft mogelijk een referentie nodig van een persoon met een hoge autoriteit, wat de backlink is.

Hoe betrouwbaarder deze referentie is, hoe groter de kans op succes van de aanvraag. In het geval van de backlink van de website is dit een aanzienlijke verbetering van jouw ranking prestaties. 

Links van hoge kwaliteit die relevant zijn voor jouw niche. Afgezien van het kiezen van statistieken van hoge kwaliteit, moet je misschien denken dat de links die je gebruikt om jouw webpagina te versterken, gerelateerd moeten zijn aan jouw product of diensten.