Online reclame maken

Reclame maken online heeft vele voordelen ten opzichte van reclame maken op de traditionele wijze. Op internet zijn dagelijks vele miljarden mensen te vinden wereldwijd en hierdoor kan je wie je maar wil overal ter wereld bereiken. Dus of je nou een grote multinational bent of een klein bedrijfje, adverteren online kan zeker handig zijn.

Gericht

Misschien denk je nu, maar als je iedereen ter wereld bereiken kan, dan is dat toch helemaal niet nuttig voor kleine lokale bedrijven? Hoewel je in theorie je reclame aan iedereen zou kunnen laten zien, werk je in praktijk toch gerichter. Een online marketing bureau delft zal werken met bepaalde technieken waardoor de marketing zeer gericht wordt. Belangrijk hierbij is dat Google (wat een heel groot deel van de online reclame verzorgt) met bepaalde algoritmes mensen al heel erg filtert. Zo zullen ze je geen reclames geven die niet relevant zijn voor het gebied waar je je bevindt, waardoor ook lokale bedrijven online zouden kunnen adverteren. Maar ook worden mensen ingedeeld op interesses, waardoor ze reclames te zien krijgen die passen bij hun eigen interesses. Zo verhoog je dus de kans dat iemand op de reclame zal klikken en wordt de reclame dus een stuk effectiever.

Zoekmachines

Google is natuurlijk van oorsprong een zoekmachine. Tegenwoordig doen ze veel meer dan alleen als zoekmachine fungeren, maar de zoekmachine is toch altijd de naamgever van het hele bedrijf gebleven. Deze machine werkt grotendeels zoals je zou denken: als iemand een zoekwoord intypt, dan gaat google op zoek naar relevante webpagina’s. Dit op basis van wat mensen eerder zochten, of op basis van woorden die op de site genoemd staan. Maar hierachter gaat nog veel ingewikkelde technologie schuil, die precies bepaalt (onder andere op basis van je eigen interesses) wat jij te zien krijgt bij een bepaald trefwoord.

Search engine optimisation Search engine optimalisation, ook wel SEO delft genoemd, is de techniek die gebruikt wordt om zoekmachines te beïnvloeden waardoor bepaalde sites bovenaan, of ten minste hoger in de resultaten komen. Hierbij wordt er gebruik gemaakt van die achterliggende technologie. Hiervoor worden op allerlei al bekendere sites artikels met bepaalde trefwoorden gezet. Deze trefwoorden linken door naar de site die je hoger wil laten komen in de zoekmachine.  Hierdoor gaat Google de site meer linken aan het trefwoord en zo komt je site bij dat specifieke zoekwoord hoger in de lijst met resultaten te staan dan sites die hier geen gebruik van maken.