Als jij je wat betreft banners echt wilt onderscheiden is het aan te raden om toch vooral gebruik te gaan maken van HTML5 banners. De statische banner is zo ingebakken in onze leefwereld, dat je door het gebruik van deze banners amper nog echt opvalt. Met het gebruik van HTML5 banners is dat wel anders.
HTML5 banners kun je wel omschrijven als animerende banners
Spreken we over HTML5 banners, dan hebben we het over animerende banners. Met deze banners kun jij de boodschap van jouw bedrijf nog veel beter overbrengen aan jouw klanten en potentiële klanten. HTML banners bestaan uit bewegende elementen; veelal een combinatie van teksten en afbeeldingen. Het is een feit dat bewegende banners altijd veel sneller de aandacht trekken en ook wel beter beklijven in de herinnering van mensen. Ook kunnen HTML5 banners beter aansluiting vinden bij de huisstijl die jij als bedrijf hebt.
De vele voordelen van het gebruik van deze banners
Er kleven nogal wat voordelen aan het gebruik van HTML banners. Zo is het bewezen dat er al snel sprake is van meer engagement. Het is onderzocht dat het doorklikratio bij HTML banners veel groter is dan wanneer je gebruikmaakt van statische banners. Het ratio ligt ongeveer drie keer hoger, zo is onderzocht. Dit zorgt dus voor meer engagement. HTML5 banners stimuleren mensen om ook daadwerkelijk op de banner te gaan klikken. Dit kan uiteindelijk weer leiden tot hogere en betere conversiecijfers.
Je kunt je creatief helemaal uitleven met deze banners
Een ander voordeel van HTML5 banners is wel dat je op het gebied van creativiteit veel meer kunt doen. Je kunt je wat betreft creativiteit helemaal uitleven. Kies je voor statische banners, dan dien jij je vrijwel altijd te houden aan de Google Ads formaten en regels. Met HTML5 banners kun jij echter afwijken van die gestelde normen. Je bent dus niet gebonden aan de regels van Google Ads en kunt om die reden bijvoorbeeld ook altijd kiezen voor dezelfde kleuren en lettertypes zoals jij die in de huisstijl ook gebruikt. Op die manier zullen jouw banners dus altijd veel beter aansluiten bij de door jou gekozen huisstijl.
Groot verschil met bijvoorbeeld Flash banners
Er bestaat overigens een groot verschil tussen HTML5 banners en bijvoorbeeld Flash banners en Gif banners. Dat verschil zit ‘m voornamelijk in de techniek die gebruikt wordt. Kies je voor HTML5, dan kies je voor banners die ondersteund worden op echt alle apparaten en zeker ook op de smartphone. Dat is natuurlijk in deze tijd met heel erg veel mobiel verkeer eigenlijk wel een vereiste en dus van eminent belang. De banners die bewegen zijn bovendien altijd SEO vriendelijk. Door gebruik te maken van zogenaamde semantische codering wordt aan de zoekmachines als bijvoorbeeld Google uitgelegd waar de inhoud van de banner nou eigenlijk precies over gaat. En daarmee zijn nog slecht een beperkt aantal voordelen van het gebruik van animerende banners benoemd. Zeker is dat het ook voor jou en jouw bedrijf zeer de moeite waard kan zijn om van deze of Google Ads banners gebruik te maken.